- Uniek perspectief door combinatie van de bekende en nieuwste managementconcepten;
- toepassing van businessmodelling, start-up denken en meervoudige waardecreatie;
- breed georiënteerde aanpak met actuele concepten vanuit marketing, communicatie en HRM.
Een toekomstbestendige organisatie schetst hoe de digitale revolutie en maatschappelijke evolutie aanjagers zijn van snelle en onvoorspelbare ontwikkelingen in de marktomgeving. In steeds meer sectoren leidt dit tot een ongekende dynamiek en turbulentie. Hierbinnen overleven alleen organisaties die ambitie tonen en met een brede blik naar buiten de nieuwe realiteit omarmen. Het boek biedt een integrale visie op het ‘futureproof’ maken van organisaties en toont hoe organisaties met behoud van de eigen identiteit, wendbaar binnen hun ecosysteem kunnen manoeuvreren. Het duurzame succes van organisaties staat centraal. Het boek toont hoe dit succes wordt gerealiseerd via de drie speerpunten, ‘authenticity’ (weten wat je waard bent), ‘alignment’ (van waarde zijn) en ‘agility’ (van waarde blijven). Daarnaast wordt aandacht besteed aan de kritische succesfactor ‘alliances’ (samen meer waard zijn).